Sportlessen & Fitness

Sportlessen

instappen altijd mogelijk !

 

Met 10-beurtenkaart

of

met losse beurten

 

elke week kan je 3x aan je conditie werken

op maandag

op dinsdag

op donderdag

 

Kies hieronder je danssport en dag(en) uit.

 

Eigen drank niet toegelaten

maar goedkope drankflesjes

te koop

drankverteer brengt leven in de club !

Sportaanbod : instappen altijd mogelijk !

 

Kangoo Jumps:

*** NIEUW vanaf 24 september 2018 ! ***

elke maandag van 19.30 u. tot 20.30u.

instructrice : Sofie en Chanelle O'Shea

Hiervoor dien je steeds vooraf te reserveren

via www.osofit.be en kies dan Arendonk

zodat we voor jou de jumpschoenen kunnen voorzien.

Opgelet : beperkte plaatsen ! dus wees er snel bij.

 

Zumba:

elke dinsdag van 18.30 u. tot 19.30 u.

lesgever : Marcos Earlysson

op 4/9/18 gratis proefles voor nieuwe leden die deze danssport willen uitproberen !

je eerste les kan je aan een verlaagde prijs van 6 euro meedoen.

 

Piloxing:

elke dinsdag van 19.30 u. tot 20.30 u.

(dit gaat heel het jaar door behalve in juli)

op 4/9/18 gratis proefles voor nieuwe leden die deze danssport willen uitproberen !

 

 

Pilates:

elke dinsdag van 20.30 u. tot 21.30 u.

op 4/9/18 gratis proefles voor nieuwe leden die deze danssport willen uitproberen !

 

 

Stepaerobics:

elke donderdag van 21 u. tot 22 u.

op 6/9/18 gratis proefles voor nieuwe leden die deze danssport willen uitproberen !

 

Uitleg sportstijlen en prijzen vind je onderaan deze pagina.

 

PS: wij hanteren goedkope drankprijzen en daarom is eigen drank niet toegelaten !

Trouwens wist je dat je met het nemen van een drankje de club steunt ! Ja zeker !

Op restaurant ga je ook niet alleen eten, zonder drank en zo is sporten ook met drank verbonden. Bovendien mag je, na een uurtje intensief sporten, bij ons gerust uitpuffen bij een drankje en met je vrienden voor een echte cooling-down gaan.

 

 

Uitleg sportlessen:

 

 

 

 

Zumba:

Zumba is een fitnessprogramma dat is gebaseerd op Latijns-Amerikaanse dans, zoals salsa, merengue, axé, samba en cumbia. Er worden fitnessoefeningen op muziek gedanst en je werkt aan je conditie.

_____________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

Pilates:

Pilates is een fitness systeem, een bewegingsmethode waarbij je je spieren leert beheersen zodat ze in correcte balans zijn, de wervelkolom ondersteunen en je lichaam sterker maken. Lichaamshouding en spierbeheersing zijn de kern van deze bewegingsvorm. Specifieke oefeningen worden uitgevoerd op een oefenmat en in een bepaalde volgorde gedaan.

Het systeem volgt de principes van het zeer bewust bewegen met controle en beheersing, dus met een intense concentratie, een specifieke ademhaling, het werken vanuit het centrum/powerhouse en dat alles met vloeiende bewegingen. Het verenigt lichaam en geest en creëert een meer gestroomlijnd lichaam.

Voor de beoefenaar die regelmatig en met precisie traint levert het prachtige resultaten met aangename voordelen en aspecten in het dagelijks leven.

 

Mentale voordelen:

Beter lichaamsbewustzijn en concentratievermogen

Ontwikkeling wilskracht

Stijging zelfvertrouwen en zelfwaardering

Bevrijding van lichaamsspanningen en stresshormonen

Verhoging energiepeil

 

Fysieke voordelen:

Betere bewegingstechniek en coördinatie

Een sterke en soepele wervelkolom, minder kans op rug- en nekklachten

Sterke rug- en buikspieren, inclusief de vaak verwaarloosde diepliggende buikspieren

Een goede beheersing van de bekkenbodemspier

Sterke spieren rond het bekken: billen, onderrug en bovenbenen

Grotere mobiliteit en flexibiliteit

Goede lichaamshouding

Verhoogde longcapaciteit en betere bloedcirculatie door de diepe en vloeiende ademhaling

 

Kwaliteit boven kwantiteit. Conditieverbeterend en mind en body control. Het is perfect voor iedereen die lichamelijke klachten wil voorkomen en fit door het leven wil gaan.

_____________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

Piloxing:

Piloxing is een fitnesstrend die overgewaaid is uit Hollywood. Het is een mix van pilates voor de flexibiliteit en de spieropbouw, boksen voor de snelheid en ten slotte zit er ook nog een beetje dans in voor het plezier en de fun. Je bouwt er zeker conditie mee op en met verzwaarde handschoentjes zou je nog efficienter kunnen trainen (maar dat is niet verplicht). Het is voor alle leeftijden, voor iedereen die wil sporten.

_____________________________________________________________________________________

Stepaerobics:

Step is een combinatie van aerobics, step- en buikspieroefeningen, een bewegingsvrijheid met high/low impact en spierversterkende oefeningen in een leuke choreografie met o.a. een step en/of een bal.

Vooral je been- en buikspieren worden getraind dus is vrij intensief maar wel voor alle leeftijden te doen.

_____________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

Kangoo Jumps

*** NIEUW vanaf 24 september 2018 ! ***

De Kangoo Jumps zijn schoenen met een veersysteem eronder. Het bovenste deel van de schoen heeft veel weg van een ski- of skeelerschoen en is gemaakt van een stevige kunststof buitenkant met daarin een zachte binnenschoen welke uitneembaar is.

Onder de schoen bevinden zich een tweetal schelpen beide van een harde kunststof soort. Deze vormt te samen met een rubberen veer het rebound(veer)systeem van de schoen.

 

Kangoo Jumpen is niet moeilijk en zeker ook niet gevaarlijk.

 

Mocht u op gewone schoenen kunnen lopen dan kunt u dat ook op de Kangoo Jumps schoenen. Door het speciale ontwerp van de schoen en het brede oppervlak staat u stevig. Bovendien zult u vanzelf de juiste houding aannemen door de ronde vorm van de onderkant.

 

U heeft ook geen begeleiding of speciale instructie nodig om het te leren. Ongeveer 99% van de mensen kunnen Kangoo Jumpen in een minuut. U heeft geen extra beschermers nodig tijdens het jumpen.

Het grote voordeel is dat het de schok impact bij het joggen / hardlopen tot 80 procent reduceert. Hierdoor voorkomen deze schoenen blessures aan gewrichten. Bij blessures of knieproblemen kan het zelfs weer mogelijk zijn om met de Jumps te kunnen sporten.

 

Naast dat het goed is voor uw lichaam is het bovenal ook erg fun om te doen. U zal het langer volhouden dan gewoon joggen of hardlopen.

 

Sport is fun and good for everyone --> go for it --> go Baila !

Prijzen

Zumba:

10-beurtenkaart 85 euro

of losse beurt 10 euro/les (eerste les aan verlaagde prijs van 6 euro)

+ de éénmalige jaarlijkse aansluiting bij DSV (lidgeld)

15 euro per dansseizoen voor 18+ en 10 euro voor -18 jaar (inclusief drankkaart twv 5 euro voor 3 flesjes van 50 cl)

 

Piloxing, pilates, stepaerobicxs:

10-beurtenkaart 65 euro (inclusief drankkaart twv 5 euro)

of losse beurt 7 euro/les

+ de éénmalige jaarlijkse aansluiting bij DSV (lidgeld en verzekering)

10 euro per dansseizoen voor 18+ en 5 euro voor -18 jaar

 

Kangoo Jumps:

10-beurtenkaart 80 euro

of losse beurt 10 euro/les

+ de éénmalige jaarlijkse aansluiting bij DSV (lidgeld)

15 euro per dansseizoen voor 18+ en 10 euro voor -18 jaar (inclusief drankkaart twv 5 euro voor 3 flesjes van 50 cl)